Logo nedir? Lügat manaı olarak soy alınlığı dilimizde amblem olan, bir ustalıkin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak ustalıkletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı ustalıki sembolize edebileceği üzere, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara malik mümkün.
Sorusu sorulduğunda lügat manaının haricinde, birmebzul logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan zat yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı epey önemlidir. Sair taraftan logo tasarım çtuzakışmasını yapacak zat yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çtuzakışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, ustalıkletmenizin ve bundan ahir çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çtuzakışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğustalıktirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş sahaı ile faaliyette bulunan şirketler dâhilin daha çok yeğleme edilebilir. Tek bir sektörde etkinlik gösteren ustalıkletmelerin çoklukla logoları kesimü özümleme eder. Ama takkadak bir tomar kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.
Logo ne ustalıke yarar?
İşletmeler dâhilin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çarkıt halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan gerçekten marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple ustalıkletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza dek adımlarla devam edebilmek namına “logo tasarım” çtuzakışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir zahirte teşhisnmasını sağlayan ustalıkaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Merasimsiz, basitçe anlaşılır, biçimırlanması basitçe, olanaklı başüstüneğunca azca sayıda renkten oluşfinansıdır. Her çyeksan baskı ve fason tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok koskocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı şirket evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa illet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya koskocaman ziyan verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine yaraşıklı olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yanıdüzen lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika bile sıkıntısızılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da şirket dâhilin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı mana bakımında bu marifet çok önemlidir.